👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی 58 صفحه

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی 58 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات

58

حجم

191/625 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری خودپنداره تحصیلی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق خودپنداره تحصیلی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

خودپنداره نوعي تعميم‌ دهنده‌ي شناختي در مورد خود است (كراس و ماركوس، 1994)، كه از يك طرف، شامل خود توصيفي ارزش‌ها و توانايي‌هاي طبيعي فرد است و از طرف ديگر، تعميم‌هاي ارزيابي و عاطفي در مورد «خود» است كه مي‌تواند به عنوان عزت نفس، توصيف شود (مارش و هربرت ، 1990) خودپنداره و عزت نفس، نوعي نگرش منفي يا مثبت يك فرد نسبت به خودش مي‌باشد كه تا حدود زيادي ناشي از رضايت و چگونگي بيشتر خودپنداره تحصيلي مدنظر است كه به سازگاري تحصيلي و محيط كلاسي و نگرش فرد به سيستم آموزشي و ارزيابي وضعيت تحصيلي‌اش مي‌باشد (خديوي- زند 1982 به نقل از كوبال و ميوزك، 2001 ترجمه جاودان ،1383). از اين رو، خودپنداره تحصيلي مي‌تواند به عنوان خود ارزيابي يك فرد از موقعيت و عدم موفقيت تحصيلي‌اش باشد.

نتايج چند تحقيق نشان داده‌اند كه نوع خودپنداره ممكن است تا حدود زيادي به پيشرفت تحصيلي ارتباط داشته باشد (مارش، 1993، هيون و گلدستين، 2001). تعداد ديگري از تحقيقات نشانگر همبستگي پايين ميان پيشرفت تحصيلي و عزت نفس (يا خودپنداره‌ي كلي) است. اين محققان مشاهده كردند كه پيشرفت دانش‌آموزان استراليايي در درس رياضي، همبستگي زيادي با خودپنداره رياضي داشت .

خودپنداره تحصیلی یک مسئله انگیزشی که می تواند در روند یادگیری تاثیربگذارد، مفهومی است که فرد را از خود بعنوان یادگیرنده دارد. این مفهوم در خلاء شکل نگرفته است و ناشی از تجربیات مختلفی است که او را در موقعیت یادگیری داشته است. به اعتقاد بلوم(1982) مفهوم خودپنداره تحصیلی شاخص تصور دانش آموز از خودش دررابطه با پیشرفت سایر یادگیرندگان در کلاسی است که وی به آن تعلق دارد. این مفهوم خود، بدون شک مبتنی بازخوردی است که دانش آموز در رابطه با کارهای آموزشگاهی اش از نمرات،آزمون ها، معلمان، والدین و همسالان خود دریافت می کند. در این موارد هرچه دانش آموز شواهد بیشتری دریافت می کند، مفهوم خودتحصیلی او بهتر می تواند پیشرفت تحصیلی او را پیش بینی کند؛مگر اینکه تغییرات مهم تری در دانش آموز یا آموزشگاه پدید آید.

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره تحصیلی

تعریف عملیاتی خودپنداره تحصیلی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

مقدمه

2-13خود پنداره

2-14نقش اسناد در خود پنداره تحصيلي

2-15خودپنداره تحصيلي

ارتباط خودپنداره تحصيلي با پيشرفت تحصيلي 

پیشینه تحقیق

 تحقیقات انجام شده خارجی

تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ

منابع فارسی    

منابع انگلیسی

👇محصولات تصادفی👇

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری با نمره گذاری، روایی و پایایی پروپوزال روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها پاورپوینت آشنایی با بازاريابي تك به تك مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت و رفتارهای شهروندی سازمانی