👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی 97 صفحه

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی 97 صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات

97

حجم

223/840 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی می باشد که ر قسمت اول به تشریح مبانی نظری طراحی شغلی می پردازیم و در قسمت دوم به بررسی پیشینه تحقیق طراحی شغلی در پژوهش های داخلی و خارجی می پردازیم.اگر بخواهيم تعريفي كلي از طراحي شغل ارائه دهيم كه تمام جنبه‌ها و مفاهيم آن را در برگيرد، بايد گفت طراحي شغل عبارتست از : تلفيق و تركيب اجزاي لازم و با معني شغل با ويژگيهاي شاغلين(با توجه به عوامل محيطي، تكنولوژي، فرهنگي و منابع مورد استفاده) براي ايجاد پستهاي سازماني، آنچنان كه آن پستها بتوانند انتظارات كاركنان و مديريت را فراهم آورند. 

كار بايد بگونه‌اي طراحي شود كه توان انگيزه‌آفريني در شاغلان را به همراه داشته باشد، در آنصورت فرد انگيزه‌ها و خواسته‌هاي خود را در انجام پيروزمندانه كارها و هدفهاي كارفرما خواهد ديد. اين طراحي ممكن است بسيار ساده و در اختيار سرپرست و مدير بخش بوده، و گاهي بسيار پيچيده و نيازمند به آماده كردن پيش‌نيازها و بررسي‌هاي فراواني مي‌باشد. از ديدگاه مديران مهم اين است كه كار مناسب با نيازهاي انگيزشي افراد طراحي شده باشد. هر چه نيازهاي شغل و مشاغل هماهنگ‌تر باشد به سود كارفرما و كاركنان است.

در شغل بايد نكات بسياري را رعايت كرد . مثلاً چنانچه شغلي را طراحي كرده و گمان كنيم كه فرد مناسب آن همواره در دسترس خواهد بود،‌ تصميمي بسيار نابجا مي‌باشد. پاره‌اي از كارها فني هستند كه هر ثانيه تكرار مي‌شوند. پرداختن فرد به چنين كارهايي بسيار دشوار مي‌باشد . كاركردن در پاره‌اي از مناطق جغرافيايي از لحاظ سرما، گرما،‌ و غيرعادي خواهد بود و ... بنابراين كارفرمايان بايد از پيش‌ بررسي كنند كه آيا دستيابي به افراد مناسب براي كارهايشان امكان‌‌پذير است، در اين زمينه بايستي به بالاترين تناسب و هماهنگي انديشيدن و تنها از امكان پركردن پستهاي خالي خوشنود نبود. افزون بر اين بايستي همخواني و هماهنگي مشاغل را با يكديگر سنجيد و تا حد امكان آنها را به صورت مجموعه و گروهي طراحي كرد. بايد گفت مشاغلي كه به درستي طراحي شده باشند به افزايش كارآيي،‌ رضايت شغلي، توسعه كاركنان و كاهش ضايعات پرسنلي، غيبتها،‌ شكايات،‌ تمردها، استعفاها، اخراج‌ها و مشكلات ديگر سازماني مي‌انجامد.

فهرست مطالب

تعریف نظری  طراحي شغل

تعریف عملیاتی طراحي شغل

فصل دوم،ادبیات و پیشینه پژوهش    

بخش اول:طراحی شغل    

2-1مقدمه    15

2-2- تكامل طراحي شغل    16

2-3-اثر تفکرات عقلایی اولیه     20

2-4-نگرشهای(مکاتب فکری) مختلف نسبت به طراحی شغل    22

2-5-روش های مختلف طراحی شغل    27

2-6-مزایای احتمالی چرخش شغلی    34

2-7-غنی سازی شغلی     35

2-8-توانمندسازی    41

2-9-برنامه های توانمندسازی     44

2-10- تفاوت بین تجزیه شغل و طراحی شغل     45

2-11-طراحی شغل و عملکرد     47

2-12- مدل ویژگی های شغل     48

2-13-نقایص مدل ویژگی های شغل     52

2-14-گروه های کاری منسجم    54

2-15-گروه های کاری خودمختار     55

2-16-نقدی بر تئوری و پژوهشهای موجود     58

2-17-اقتضائات     63

2-18-فن آوری اطلاعاتی و اشکال جدید کار     65

2-22- مروری بر تحقیقات

2-23- مدل مفهومی پژوهش 

منابع

👇محصولات تصادفی👇

چالش ها در بهبود بهره وری انرژی در پردیس دانشگاه از طریق استفاده از فناوری تشویقی و سنسورهای هوشمند پاورپوینت تحلیل کتابخانه مرکزی فنلاند مطالعات بررسی تاثیر تشویق در افزایش یادگیری پاورپوینت سقف عرشه فولادی پاورپوینت مدیریت دانش knowledge management